Monday, March 31, 2008

הצ'כים מביאים לנו צמיגים שמתנפחים מעצמם

גם הולך עם המגמה הירוקה וגם חוסך כסף - הצמיגים החדשים (SIT - Self Inflating Tires). אני אף-פעם לא זוכר לבדוק לחץ אוויר בגלגלים ולכן כנראה שרוב הזמן קצת חסר לי אוויר. הצמיגים הצ'כיים האלו, משתמשים בעקרון ניפוח עצמי אוטומטי הנקרא משאבה פריסטלטית (Peristaltic Pump) על-ידי שימוש בכח הנוצר תוך כדי סיבוב הגלגל. בשיטה זו נשמר לחץ אוויר קבוע ובטיחותי בגלגל, מה שגם עוזר בחסכון בכמות הדלק המבוזבזת.

הסביבה תהיה יותר ירוקה עם הצמיג יכנס לשימוש המוני מכמה סיבות. ראשית, מכיוון ששריפת דלק נמוכה יותר גוררת פחות פחמן דו-חמצני שנפלט לאטמוספירה. שנית, פחות בלאי על הצמיגים יוביל לאורך חיי צמיג ארוכים יותר - פחות תחלופה ופחות ייצור (ומנגד - פחות אטרקטיבי לייצרני הצמיגים).

Saturday, March 29, 2008

שימוש ב קוד ה-QR היפני לקבלת מידע


בסן-פרנסיסקו בוחנים מערכת מידע אשר תשתמש בקוד ה-QR היפני. זהו בעצם ברקוד דו-מימדי המכיל מידע רב יותר מברקוד רגיל. הרעיון הוא שבכניסה למסעדה, לדוגמא, ידביקו מדבקה עם הקוד אשר ניתן יהיה לצלם עם המצלמה של מכשיר הטלפון הנייד או עם כל מכשיר בעל מצלמה וקישור לאינטרנט או לרשת הסלולרית ולהתחבר לרשת המידע העירונית כדי לקבל מידע מפורט על המסעדה. כך ניתן יהיה להחליט עם המקום מתאים לך או לא. בעתיד ניתן יהיה לשים את הקוד על כל מיני נקודות עניין ומידע כגון אוטובוסים, חנויות, מלצריות ועוד.

בנוסף, בהמשך ניתן יהיה לקבל קטעי קול קצרים עם תיאור נקודת העניין בהתאם לקוד אותו סרקת.

Drone - מתאם Bluetooth חדש של Callpod


היכולות של מתאם ה-Bluetooth החדש של Callpd ממש מרשימות. נתחיל מזה שיש לו יכולת לקשר אותך מהמחשב האישי PC או מק למרחק של עד 100 מ' באיכות שידור גבוהה. לפי המפרט שלו ניתן להבין שהוא הולך להקל את כל תהליך הגדרת מכשירי ה-Bluetooth כאשר נרצה לקשרם למחשב.

המתאם יודע להעביר מוסיקה לאוזניות האלחוטיות שלכם, כמו שאמרנו, עד 100 מ' ולכן גם אם אתם באמצע פעילות כלשהי אתם יכולים לשמוע מוסיקה אך לא תפספס שיחות שנכנסות למחשב כי הוא גם יודע להעביר את השליטה לתוכנת הטלפוניה, כגון Skype. בנוסף הגיזמו הקטן יודע למתג במהירות בין מוסיקה לשיחה, לזווג למחשב מכשירי Bluetooth נוספים בצורה אוטומטית, מותקן בשיטת התקן והפעל (Plug&Play), התקנת תוכנה נדרשת רק למשתמשים בעלי דרישות מתקדמות, אפשרות לשדרוג התוכנה הפנימית (Firmware), שליטה בכל נגני המוסיקה על המחשב (Windows Media Player או iTunes ועוד) והוא תואם לשיטות השידור HFP1.5 וכן A2DP/AVRCP.

המכשיר מתועד לצאת במאי 2008 אך עדיין לא קיבל תווית מחיר.

Friday, March 28, 2008

קיט גרמופון מכוסות פלסטיק - אדיסון בטח מסתובב בקברו

המכשיר בתמונה מקליט ומנגן קול על פי עקרון הגרמופון (כן, כן, מה ששמעתם) כמו על תקליט רק שבמקרה הזה על כוסות פלסטיק. קיט הצעצוע הנ"ל מיוצר על-ידי חברת Gekken היפנית, המתמחה ביצור צעצועים חינוכיים. לדעתי משמייחד את המכשיר הזה הוא שגם ההקלטה וגם ההגברה נעשות על-ידי כוס פלסטיק - אחת כמצע לחריצים (התקליט) ואחת כאפרכסת (הרמקול).


אם אתם רוצים לרכוש את המוצר כדי שתמהרו כי הכמות מאוד מוגבלת. אני בטוח שתוכלו לשיר את שירי החיפושיות לפחות באותו הכשרון כמו הבחור היפני בוידאו. 35$ וחינוכי הרבה יותר מנגן MP3 רגיל.

Thursday, March 27, 2008

ה-GPS החדש של Thinkware הופך את הניווט למשחק ילדים

מערכת הניווט החדשה - iNAVI K2 של חברת Thinkware, מכילה כל-כך הרבה תלת-מימד שהיא נראית כמו אחד ממשחקי מירוץ המכוניות הכוללים נהיגה עירונית. המפות התלת-מימדיות של המכשיר מפורטות ביותר ומוצגות על מסך גדול של 4.8 אינץ' וברזולוציה של 800X480 גרצגים (ולמי שלא קלט את הרמז שזהו בלוג על טהרת העברית - פיקסלים) מה שיוצר תמונת מציאות ברמה גבוהה מאוד. בנוסף, המכשיר מצויד בחיישן המאפשר מעקב בדיוק מוחלט אחרי כיוון המכונית על שלושת צירי המרחב מה שיוצר מיקום וכיוון מוחלטים במרחב ומקרב את המשתמש לתחושת התנועה האמיתית במציאות.
המפרט הטכני כולל גם הרחבת זכרון מסוג SDHC בנפח של 8GB וכן 256MB של זכרון פנימי של המכשיר, הוא בעל יכולות מולטימדיה עשירות, הצגת תמונות וכן משחקים...

כרגע ניתן לקניה אך ורק בקוריאה (אלא איפה) עבור 556$.

Wednesday, March 26, 2008

רובוט למיון מזון של ABB - אוהבים נקניקיות?


רובוטים תמיד עניינו אותי. במיוחד, כאשר הם משלבים יישומים חכמים.
הרובוט החדש של ABB - FlexPicker עובד כל-כך מהר ומדויק שזה מלחיץ. אתם יכולים לראות בוידאו המצורף את הביצועים שלו:



כמו שראיתם הוא מהיר. הזרוע הרובוטית מסוגלת לסדר יותר מ-150 נקניקיות בדקה, להרים משאות של 2 ק"ג ובנוסף לבצע בקרת איכות חזותית למוצר בעזרת מצלמה קטנה הנמצאת בקצה הזרוע.

מעניין לאן נשלחות הנקניקיות שלא עומדות בתקן ;-)

Tuesday, March 25, 2008

נייד חדש של סמסונג: Anyway Haptic Phone


הדגם החדש של סמסונג SCH-W420/W4200, נראה אלגנטי, כמו שצפוי ממכשיר "תואם" iPhone. בוידאו נראה כי יש לו מערכת הפעלה חדשנית ואקטיבית הכוללת את שיטת "גרור והשלך" (כן, אני יודע ש-Drag and Drop נשמע קצת מצחיק בעברית, אבל עוד נתרגל לזה ביחד) עם משוב מישושי (או קיי, פה אני חייב לתרגם למי שלא מכיר - Haptic Feedback נותן לאצבע שנוגעת במסך איזושהי תחושה שקרה משהו בתגובה למגע. זה יכול להיות רטט קל או כל מיני תגובות אחרות) המיושמת על מסך מגע בגודל 3.2 אינץ'.

עם רק 3 כפתורים פיזיים בתחתית, המכשיר מסתמך בעיקר על קלט מגע ולכן יש לו מנשק משתמש בעל יכולת התאמה אישית גבוהה (כרגע רק למבינים קוריאנית) ויכולת בניית שולחן העבודה בשיטת הגרור והשלך. למכשיר יש "מילון" של 22 תגובות רטט כדי לתת למשתמש תגובות שונות על פעולות שונות. לדוגמא, כאשר מזיזים את החוגה של הרדיו (כמו בוידאו) שומעים ומרגישים קליקים כמו בחוגה אמיתית של רדיו עתיק.

הטלפון כולל מקלט טלויזיה.

המחיר יהיה בין 800$-700$ וכרגע זמין רק בקוריאה. אני כבר לא יכול לחכות שיגיע לאיזורנו.

הגדג'ט היומי - הזמנה לבלוג גדג'טים עברי

ברוכים הבאים לבלוגדג'ט.

כאן בבלוג יתפרסמו באופן יומיומי (אני מקווה) פרסומים חדשים של גדג'טים מהעולם.

אני מקווה שתהנו מהקריאה.

אשמח לקבל תגובות ולענות על שאלות.

רני