Saturday, May 24, 2008

מחשב לכל ילד - הדור הבא

קצת רקע למי שלא שמע ולא ידע על פרוייקט ה-OLPC של ניק נגרופונטה, אז הרעיון מאחורי הפרוייקט הוא לספק מחשב נייד לכל ילד בעולם - One Laptop Per Child.
הגרסא הראשונה של המחשב עברה ועדיין עוברת לידה לא קלה עם גרסאות של מערכות הפעלה מובנות משלו ומבוססות על לינוקס וגם כמה גרסאות חלונות XP - יקרות יותר ואיטיות יותר.
השבוע הציג נגרופונטה את הדור הבא, עדיין לא להפצה, שנראה כמו שלפו אותו מפרק בסדרה מסע בין כוכבים. בין החידושים המענינים במחשב הוא שהוא בא עם שני מסכי-מגע - כן, כן, גם הצד של המקלדת הוא מסך. ההספק החשמלי ירד לכ-1 וט, שזה מאוד מאוד נמוך. העיצוב החדש הוא פחות או יותר חצי מהגודל של הגרסא הראשונה ולכן יותר קל לנשיאה לילדים כי זה בערך בגודל של ספר קריאה רגיל.
והכי חשוב, מחיר היעד בייצור המוני אמור לרדת ל-75$ אם כי הוא מיועד לשחרור רק ב-2010. לראשון קראו XO ואילו לעתידי קוראים XO2.0 או XOXO.
השיטה של המכירה תהיה כמו עכשיו אתה קונה לעצמך אחד כזה ב-150$ וילד במדינת עולם שלישי מקבל אחד על חשבונך או מה שנקרא "Give 1, Get 1".

איך נשחק טניס בעתיד?

האמת שאני לא כל-כך אוהב פרסומות. בטלויזיה אני משתיק / מעביר ערוץ / או עובר ל-PS3. ברדיו באוטו אני מכבה או מעביר ל-CD. אבל פה ושם יש פרסומות מדהימות שאי אפשר להתעלם מהן.

אני מצרף קישור לפרסומת החדש של חברת Lacoste - איך נשחק טניס ב-2083.

מתאים לי.

מכשיר ביתי להכנת יין

בעזרת ערכת ה-WinePod לוקח ליין שלושים יום להגיע למצב בו ניתן לשתות אותו אך רצוי כמובן לתת לו להתיישן עוד זמן בחביות. בכל הכנה של יין ניתן למלא 4 חביות יין.

מחובר למחשב בחיבור אל-חוטי ומנוטר על-ידי תוכנת ה-WineCoach אשר מגיעה עם הערכה. התוכנה גם מייעצת לגבי מצב היין וגם מחוברת לאינטרנט וניתן לקבל עזרה מייננים של החברה או אחרים.

4500$ למכשיר עצמו אך לבדו המכשיר אינו מספיק כדי להביא את הענבים למצב של יין בכוסות. קחו בחשבון תוספת של 350$ לכל חבית עץ אלון צרפתית וכן עוד תוספת לערכת ביקבוק. בסה"כ המינימום הוא כ-6350$ כדי להפוך ליצרן יין. ניתן כמובן להשקיע יותר ולקנות חביות מסוגים שונים וכן להשקיע גם באיזה מרתף יין כדי לאפשר חלוקה של חביות לזמני התיישנות שונים.

החסרון הבולט הוא המחיר ואילו היתרון הוא שכל חודש אפשר לשתות 4 חביות מהיין בהכנה עצמית ומאיזה סוג ענבים או תערובת שרוצים ואוהבים.


Wednesday, May 21, 2008

מנעול חדשני לדלת - נשלט גם מהאינטרנט

המנעול החדש לדלת של חברת Schlage, ה-Z-Wave, לוקח את הבריח לעידן האינטרנט. הבריח החדש יכול להנעל, להפתח או להיות מנוטר מהאינטרנט ע"י הטלפון הנייד או כל מכשיר בעל גישה לאינטרנט. ע"י חיבור הבריח לנתב יכול המשתמש להסיר או להוסיף קוד למנעול, לפתוח את המנעול או לעקוב אחרי מי שפותח ונועל את הדלת, כל זאת מרחוק ועד ל-256 מנעולים שונים.

בין החסרונות לכאורה של המנעול הוא העובדה שאי אפשר להשתמש בשלט או מחזיק מפתחות. נראה כי החברה מנסה לעודד את השימוש בטלפון הנייד או כל מכשיר אינטרנטי אחר לפתיחת הדלת. המטרה היא לא להקל על הפורץ אם איבדת את המפתח או השלט אלא גישה מאתגרת יותר עם חיוג קוד מטלפון נייד ספציפי או מכשיר אחר עם כתובת אינטרנט יחידנית. זה יכול להוות בעיה עם ביד אחת אתם מחזיקים את הילד ובשניה קניות מהסופר...




Monday, May 19, 2008

סמסונג תציג טלויזיה בגודל 82 אינץ'

הטלויזיה החדשה של סמסונג אשר תוצג בתערוכת SID 2008 היא ה-LCD הראשונה בגודל זה אשר כוללת טכנולוגיה של Ultra Definition או הפרדה גבוהה במיוחד. ההפרדה של טלויזיה זו היא 3840X2160. בנוסף קצב ההתחדשות של המסך (Refresh Rate) הוא 120 הרץ שזה כפול מרוב מסכי ה-LCD היום. המסך מואר מאחור ע"י לדים בצבעים אדום, ירוק וכחול מה שמביא את ספיגת הצבעים (Color Saturation) לרמה מאוד גבוהה - 150%, מבוסס על סטנדרט NISC ל100% ספיגה.

בנוסף משחררת סמסונג גם מסך דומה בקצב 60 הרץ אך מצויד במערכת רב-מגע (Multi-Touch) שהוא הגדול מסוגו כיום עם מערכת מגע. מטרתו להחליף לוחות מחיקים ומקרנים במערכת החינוך.

אולי התקדמויות אלה יוזילו את המסכים הביתיים כדי שאוכל לקנות טלויזיה ב-HD לפליי-סטיישן החדש שלי, בלי שהמצפון יציק לי יותר מדי.

Sunday, May 18, 2008

קערת פירות ששומרת על הטריות

הקערה הזאת נקראת Blue. החברה שמייצרת אותה טוענת כי היא יכולה להחזיק את הפירות טריים לאורך זמן רב יותר מאשר במקרר במגירת הפירות. אצלי תמיד מתקלקלים כמה מהפירות ולא משנה כמה אני אוהב פירות או כמה אני אוכל. העקרון מאחורי הפטנט הוא אור כחול מיוחד אשר הורג את הבקטריות אשר חיות על פני הפרי וכך נמנע הרקבון או לפחות נדחה לזמן מה.
בנוסף לפונקציונאליות של המכשיר, כשהוא פעיל האור הכחול שהוא מאיר נראה יפה אסתטי. המכשיר נטען וכן הצלחת עליה מונחים הפירות ניתנת לפירוק ושטיפה.
ניתן לראות בתמונה למטה איך Blue עובד.


עומס, עומס, עומס...

אחרי יותר משבוע שלא הצלחתי להביא את עצמי לכתוב מאמרים בבלוג אני חוזר ובגדול. הבטחתי לכם ולעצמי שאשתדל לכתוב מאמר ליום אז אני אנסה להשלים את החסר היום.

אני מקווה שתסלחו לי ושלא איבדתי אתכם בשבוע המשעמם שסיפקתי לכם.

קריאה מהנה,

רני

Saturday, May 10, 2008

תא דלק היברידי של סוני יספק עד 14 שעות וידאו בסלולרי

הבטריה החדשה של סוני מבוססת על תא דלק היברידי בגודל 3.05X5.1 ס"מ (או 1.2X2 אינץ') והצליחה להחזיק שידור וידאו סלולרי למשך 14 שעות ברצף, על 10 מ"ל מתנול. מערכת המיקרו-תא-דלק משתמשת במתנול כדלק וכהשלמה וגיבוי בבטריית פולימר ליתיום-יוני (Li-Polymer) למצבי עומס שיא. לדברי המהנדסים בסוני היא תגיע לשימוש הכלל "בקרוב".
הבטריה עדיין בשלב האב-טיפוס. סוף-סוף, נוכל החפיצים האלקטרוניים שלנו יוכלו לעבוד יותר שעות מאיתנו בלי הטענה...

[דרך Gizmodo]

טיסן עם שלט רחוק במבט ממעוף הטייס

המשך למאמר שפרסמתי כאן על המכונית עם השלט הנה מגיעה הגרסא המוטסת.
על-פי אותו עקרון המטיס חובש משקפיים עם מסכים קטנים בהם הוא רואה את מה שה"טייס" או הטיסן שלו רואה. בניגוד למצלמה על המכונית הטייית הראש מסביב אינה משנה את זווית המצלמה. חווית ההטסה הופכת להיות חווית טיסה, בלי אוזניים סתומות ובחילה.
ה-Pilot View FPV 2400 הוא מצלמה נשלטת מרחוק באופן אלחוטי, ויכולה להצמד לכל טיסן. השידור מועבר מן המצלמה למשקפי הוידאו עד למרחק של כ-1 ק"מ בטווח תדרים של 2.4 גה"צ. איכות התמונה לא ראה יחסית למערכת פשוטה זו, צפו בוידאו להדגמה באתר המוצר.

המחיר קצת יקר - 550$, במיוחד כשמחברים את המצלמה לטיסן כנראה קצת יותר יקר, כדי לסחוב את המשקל הנוסף של המצלמה.

[דרך Gizmodo דרך Gearfuse]

מכשיר שאומר מה הצבע

המכשיר הזה, Bright-F, יודע לזהות את הצבע שעליו הוא מצביע. לעיוורים וגם לעיוורי צבעים זה יכול להיות מאוד שימושי בבחירת הבגדים שרוצים ללבוש. אני יודע שלגיסי יש נטיה ללבוש את הבגד הורוד במקום את הכחול...

מה שהמכשיר עושה זה להקריא בקול את הצבע עליו הוא מכוון. בגלל שזה עדיין בשלב של קונספט עיצובי, מבית ינקו דיזיין אני ממליץ להוסיף גם את האפשרות להמליץ על צירופי צבעים מתאימים. ככה אולי גם אני אמצא לו שימוש בבוקר כשחוש האסתטיקה שלי עוד לא התעורר (לפעמים הוא לא מתעורר עד למחרת היום).

[Yanko Design]

Wednesday, May 7, 2008

מסך שצורך 0 חשמל במצב המתנה


Fujitsu Siemens טוענים כי המסך, Zero-Watt, החדש שלהם צורך 0 וט (אפס) במצב המתנה. הם משיגים את החסכוניות הזאת על-ידי שימוש במתג פנימי אשר מכבה את המסך לגמרי כאשר אין אות מהמחשב ומעיר את המסך בבת-אחת כאשר האות חוזר.

החברה מכוונת את השיווק למרוויחים הגדולים מהחסכון, שוק החברות. אנחנו גם נרוויח מכך מכיוון שנוכל לרכוש את המסך הזה באותו מחיר כמו כל מסך אחר, כבר בקיץ הקרוב.

[דרך Gizmodo]

Tuesday, May 6, 2008

טלפון / מחשב כף-יד החדש של HTC

הטלפון החכם החדש של HTC מסדרת ה-Touch נקרא Diamond. הוא תופס את תפקיד ספינת הדגל של הטלפונים החכמים של HTC ובצדק. עם מנשק משתמש תלת-מימדי, הראשון בטלפון נייד, הוא נראה מדהים. המנשק מעוצב על-ידי HTC אך הוא מבוסס Windows Mobile 6.1.

המכשיר מצויד היטב:
מעבד 528 מ"ה (MHz) של Qualcomm
4 ג"ב זכרון פנימי וחריץ הרחבה
מצלמת 3.2 מגה-פיקסל עם מיקוד עצמוני (סתאאאם, AutoFocus) ומצלמת VGA קדמית
מערכת הפעלה Windows Mobile 6.1
מסך 640X480 - VGA
שידור ב-4 ערוצים מסוג 7.2 HSDPA
קישוריות Bluetooth 2 ו-EDR
Wi-Fi
ניווט נגיעה-יחידה , חיוג באצבע אחת
מד-תאוצה (אקסלרומטר) לסיבוב התמונה עם סיבוב הטלפון
חיזוי מזג-אוויר בהנפשה (אנימציה)
דפדפן אינטרנט מלא מסוג אופרה עם אפשרות הגדלה בזום
מיקרוסופט מבטיחה שתגיע בקרוב גרסאת IE6
תוכנה ל-YouTube
המכשיר יהיה זמין ביוני 2008 באירופה ברשת אורנג'
חיבור לשידורי טללויזיה של אורנג'
ועוד...

עדיין אין מחיר :-(

אני מצרף כמה סרטוני הדגמה, חלקם די דומים אז לא להתעצבן - המכשיר שווה את הזמן.

סרטון תצוגת התכלית הראשון:


שימוש ב-TouchFLO 3D:


שימוש ב-Touch Diamond וב-TouchFLO 3D:


ישנם עוד סרטונים שניתן לראות ב-YouTube להנאתכם.


[דרך Gadgetell]

Monday, May 5, 2008

מצלמה דיגיטלית שמצלמת עד 1200 תמונות בשניה


היא כבר לא ממש חדשה וראינו הדגמות שלה כבר כמה חודשים לפני שיצאה לשוק, אבל למי שלא מכיר, זאת ה-Casio Exilim Ex-F1.
מצלמה מדהימה ואני אפרוט את תכונותיה העיקריות (ניתן לראות את כל התכונות באתר של המצלמה):
זום X12 אופטי ועוד X4 דיגיטלי
6 מגהפיקסל
עד 60 תמונות בשניה בהפרדה מלאה
30-300 תמונות בשניה בהפרדה של 512X384
600 תמונות בשניה בהפרדה של 432X192
1200 תמונות בשניה בהפרדה של 336X96
הפלאש יכול לפעול עד 7 פעמים בשניה ועד ל-20 פעמים ברצף
הצמצם יכול להשאר פתוח בין 60 שניות ל-1/40,000 של שניה

כמובן שבחשיפות כל-כך קצרות יש בעיה של תאורה ואם אתם רוצים לצלם ב-1200 תמונות בשניה גם ההפרדה נמוכה וגם צריך תאורה מאוד חזקה. אני מצרף כמה סרטונים אשר צולמו במהירויות השונות. אגב, המצלמה מצלמת סרטים ב-HD מלא עד 60 תמונות בשניה - Full HD זה פחות מההפרדה המלאה שלה.

מטבע נופל לכוס מים ב-300 תב"ש

אוסף קליפים באורך 6:19

רובה פוגע בעצים ב-1200 תב"ש

ואחרון מישהו שורף לחבר שלו את היד ב-600 תב"ש

פשוט עוצרת נשימה...


Saturday, May 3, 2008

נגן מדיה נייד, כולל הכל

MV-2500U הוא נגן המדיה החדש של חברת MvixUSA. למעשה המכשיר הזה הוא כונן קשיח בנפח 250 ג"ב בגודל 2.5 אינץ'. הוא פועל בטכנולוגית PATA / IDE. בנפח הזה ניתן לקחת את רוב האוספים הפרטיים של מדיה כולל מוזיקה, תמונות וסרטים. למעשה ב-250 ג"ב אפשר להכניס כ-100 סרטים באורך מלא באיכות DVD.

במידות חיצוניות של 12.7X7.62X1.27, המכשיר מתפקד ככונן חיצוני בעזרת חיבור USB2.0 למחשב האישי. הוא יכול לאחסן ולנגן סרטים בתקנים של 480p, 720p, 1080i ותומך בקידוד וידאו מסוג MPEG-1, MPEG-2 וכן MPEG-4, DVD, DivX, XVid, BivX, ו-VCD כל זאת בשיטות השידור PAL ו-NTSC.

בנוסף, בשביל הנוחיות, הנגן מגיע עם שלט-רחוק אינפרא-אדום. הנגן מתחבר לכל טלוויזיה, מערכת קולנוע ביתית, מקרן או מכונית עם קיים חיבור מתאים.

[דרך Gadgetell, המוצר MvixUSA]

מעגל נגד-זכרון חדש יאפשר ליצור מחשבים שעולים בן רגע ואולי לדמות פעילויות מוח

אלמנט מעגל חשמלי רביעי הנקרא ממריסטור (Memristor) - השלושה הראשונים הם נגד (Resistor), קבל (Capacitor) ומשרן או סליל השראה (Inductor) - הוצע כבר בשנת 1971 אך רק לאחרונה פותח במעבדות חברת HP דגם פיזי עובד.

מה מייחד מעגל מסוג זה? הוא "זוכר" כמה זרם זרם דרכו בעבר ולכן ניתן לדמות עימו התנהגויות מוחבחומרה ולא בתוכנה כמו שעושים היום. ללא מדעני מוח שביננו, המעגל יכול לגרום למהפכה בתחום ההמחשבים האישיים. אם זכרון המחשב שלנו, ה-RAM, יזכור את מצבו בכיבוי המחשב וידלק מיידית באותו המצב, לא נצטרך להמתין את כל זמן עליית המחשב שלוקח היום לא מעט, במיוחד אם אתם כמוני ועל המחשב שלכם מותקנות הרבה תוכנות.

[דרך Gizmodo]

הגרסא החדשה והמתקדמת של הקוביה ההונגרית - אין פתרון נכון

בעזרת ה-NeoCube ניתן לעצב כמעט כל צורה שרוצים. השמיים הם הגבול אם אתם יצירתיים. אני חושב שהייתי יכול להתעסק עם הצעצוע הזה שעות רבות ללא שעמום. הוא מורכב מ-216 כדוריות נאודימיום (Neodymium) מהן ניתן להרכיב קוביה, ספירה או כל צורה שבה תחפוץ. ניתן לקניה עבור כ-34.95$.

לאחר בדיקה שערכתי גיליתי ב-Wikipedia כי יש סכנות בשימוש בחומר הזה כגון שהאבק שלו עלול להיות נפיץ. כמו-כן מומלץ להרחיק מילדים ומכרטיסי אשראי. עם בלעתם כדור כזה תשתדלו לא לבלוע עוד אחד זמן מה אחרי הבליעה הראשונה. הכדור השני עלול למצוא את דרכו אל הכדור הראשון בלי לחשוב על זה שיש חלקים רכים של הגוף בדרכו.


[דרך NeoCube]