Wednesday, July 30, 2008

מזרקת מערבולת אומנותית


האומן שעיצב את המערבולת, ויליאם פאי (William Pye) נתן לה את כינוי קריבדיס (Charybdis), על שם מפלצת ימית מיתולוגית שבולעת כמויות מים ויורקת אותם חזרה לים. זהו פסל המערבולת המימית הגדול ביותר כיום והא עשוי גליל פלסטי והמערבולת מונעת על-ידי שאיבת המים בסיבוב. כמובן שיש בתחתית גם מערכת לסינון מסיבי של המים כדי לשמור על השקיפות והנקיון של המים.

[דרך OhGizmo]

Tuesday, July 29, 2008

מיקרוסקופ מיקרוסקופי

במוסד הטכנולוגי של קליפורניה (CalTech), פיתחו מיקרוסקופ שהוא מספיק קטן כדי להיות חלק ממכשיר טלפון נייד. התכנית היא להשתמש במיקרוסקופ הזה במדינות עולם שלישי, אליהן קשה להביא ציוד רפואי מסורבל. שלוף את הנייד ותוכל בן רגע לזהות פתוגנים אצל חולים או במי שתייה.

באופן מפתיע המיקרוסקופ אינו עושה שימוש בעדשה, מה שמאפשר את גודלו הזעיר. במקום עדשה הוא מורכב מתעלה מיקרו-פלוידית (Microfluidic Channel) אשר מתחתיה כיסוי מתכתי ומתחתיו חיישן CCD. השכבה המתכתית מכילה חורים קטנים המדמים גרצגים (פיקסלים, למי שהצטרף לבלוג לאחרונה) והתעלות המיקרופלוידיות מעבירות דגימות נוזל כמו מים או דם. המיקרוסקופ הזעיר משתמש באור שמש או בכל מקור אור אחר ומתפקד כמו מצלמת חור סיכה (קמרה אובסקורה). מכיוון שהחלק שלוכד את התמונה קטן בהרבה מהצ'יפ עליו הוא מותקן, ניתן לפתח מכשירים מאוד חזקים, אשר מכילים אלפי מיקרוסקופים על כל צ'יפ.

החוקרים שפיתחו את המיקרוסקופ מאמינים שבייצור המוני מחירו יהיה בערך 10$ היחידה.

[דרך GizmoWatch]

Sunday, July 27, 2008

מספריים לפיצה

אני חושב שאת המוצר הבא אני אתן לכם ללא הסברים. רק בגלל שאני יודע שכולם אוהבים פיצה. אף פעם הפיצה לא מגיעה חתוכה עד הסוף...
גאוני!!!

[דרך Random Good Stuff]

עדשת מגע שמשפרת את הראיה וגם מרפאה ברקית (גלאוקומה)

סוג חדש של עדשות מגע מלבד לתקן את הראיה יכול גם להציל את העין. העדשה שפותחה בארה"ב רגישה ללחץ התוך עיני שהוא אחד מגורמי הסיכון הגבוהים לברקית. לעדשה חיישני לחץ תוך עיני ואנטיביוטיקה בצורת חלקיקי ננו-כסף (Nanosilver) אשר מאוחסנים בתוכה. העדשה עשויה מ-(polydimethylsiloxane (PDMS ומכילה רשת של 8X8 שורות של ננו-כסף היצורים 64 נקודות לחץ בהן נמדד הלחץ התוך עיני. העדשה משדרת את המדידות למחשב. באם יש בעיה, חומר תרופה שגם הוא מאוחסן בעדשה ומשוחרר ע"י פולס חשמלי עדין ולא מורגש בעת הצורך. העדשה אינה מהווה גורם עוין לעין.

רואים שזה עוזר.

[דרך Gizmo Watch]

Saturday, July 26, 2008

מנשא ילדים לאופניים

המנשא, ה-safe-T-seat של חברת iBert, מאפשר להורים להרכיב את ילדיהם על האופניים בבטחה. חוץ מזה שהילד מחובר היטב לכיסא וגם רגליו ממוגנות כל אחת בנפרד הילד גם יושב קרוב יותר להורה ומוגן בין הידיים של ההורה. והחלק הכי נחמד לילד זה הוא יכול לראות הדרך מקדימה ללא הסתרה של ההורה שבדרך כלל מרכיב את הילד מאחוריו.

[דרך 7Gadgets]

Friday, July 25, 2008

הפרסומת הראשונה בכיכוב רובוט אנושית (וזו לא שגיאת כתיב)

היפנים עשו זאת שוב. הם עושים פרסומת לדוחה חרקים שהוא גם מסנן קרינת שמש בכיכובה של רובו-שחקנית (Actroid). הרובוטית היא DER-2 שמופיעה בפרסומת טלויזיה של 15 שניות. מרחוק עוד אפשר להגיד שיש מה לראות אך כשהיא מצולמת מקרוב זה קצת מלחיץ.



תעשיית הפורנו יכולה להשתנות על פניה בשנים הקרובות :-)

[דרך Gizmodo]

מכשיר חיתוך חדש למנתחים

המכשיר החדש, ה-Plasmablade של חברת Peak Surgical, אינו איזמל המנתחים הסטנדרטי שאנחנו מכירים. הוא גם אינו מכשיר הלייזר או החשמל עלהים שמענו בעבר. זהו מכשיר אשר מייצר פולסים של פלסמה בסביבה הקרובה לשפיץ שלו לחיתוך מקומי וצריבת בשר כגון עור, שומן או שריר. הוא עושה הרבה פחות נזק לרקמות הסובבות את איזור החיתוך או הצריבה וגם מאפשר חיתוך ללא עשן וריח בשר חרוך כמו מכשירים רפואיים-חשמליים אחרים.

המכשיר אושר ב-FDA האמריקאי ויוצא לשוק בקרוב לשימוש בחדרי ניתוח.



Wednesday, July 23, 2008

אפשרות חדשה לקבל את הבלוג

מהיום ניתן לקרוא את הבלוג, בקלות, בקורא RSS או בדוא"ל על-ידי לחיצה על הכפתור המתאים בתפריט הימני של העמוד.

אם יש בקשות נוספות, אשמח לשמוע.

רני

Monday, July 21, 2008

רובוט מלגו שפותר את הקוביה ההונגרית

טוב, כבר שנים שלא שיחקי עם הקוביה ההונגרית (Rubik's Cube). אמנם אני ממוצא הונגרי ולכן הגאווה הלאומית...
בתור ילד השיא שלי היה לא רע אבל היום אני כבר לא זוכר איך פתרתי אותה אז. היו כל מיני נוסחאות שלמדתי בעל-פה.
הרובוט הזה עושה את זה תוך 6 דקות. הוא לומד מה מצב הקוביה - הכל תוך שימוש ברכיבי לגו סטנדרטיים. לגו היום זה לא הלגו שהכרתי בתור ילד - הוא הרבה יותר משוכלל וכולל חיישנים ותוכנות שמחברות את המחשב של הרובוט למחשב האישי וממש אפשר לתכנת כל מיני דברים לפי היצירתיות של מי שמשחק ובונה בלגו.

רק צריך להניח את הקוביה ה"מעורבבת" במקום וחיישן אולטרא-סוני ירגיש שיש שם קוביה. מיד, יתחיל חיישן אור ללמוד את מצבה הנוכחי של קוביה בעזרת הזרוע יסובב וכך יוכל "לראות" את כל הפאות של הקוביה. הרובוט יחשב את ה"מסלול" הנכון לפתרון - בממוצע ב-60 צעדים (אני חושב שיש פתרון אלגוריתמי חכם יותר ב-23 צעדים מכל מצב פותחה על-ידי תומס רוקיקי). בשלב ה זה הרובוט נכנס לפעולת סיבוב / גלגול מהירה והפתרון מגיע תוך מספר דקות. 3 דקות וידאו שחלקו במהירות כפולה. תהנו.


[דרך Make Magazine]




סכין שמקפיאה ומנפחת את המותקף

סכין ה-WASP החדשה לא שמסוכנת לאויב שלך בפני עצמה, כסכין, אלא גם מזריקה לו גז שמקפיא אותו ומנפח את האיזור שנדקר לגודל של כדורסל. לא נעים בהחלט.הערכה מגיעה עם 3 בלוני גז ומטרתה להגן על ציידים ודייגים מחיות גדולות כמו דובים או כרישים. לאחר הדקירה גז מקפיא איזור בגודל כדורסל בתוך המותקף וכן מנפחת את האיזור בשניה. הוידאו נראה משכנע ביותר:



[דרך Coolest Gadgets]

מערכת הגנה לרכב - הזהרו מפגע וברח

מערכת הגנה חדשה לרכב Car Camera Voyager Pro של Brickhouse Security, תצלם כל מה שקורה לרכב. לא רק סרטון ההתנגשות מצולם אלא גם תיעוד המיקום יעשה על-ידי מערכת ה-GPS. המערכת, בעלת חיישן לתנועות חשודות, תשמור את המיקום של התאונה ואת הסרטון שתחיל את ההקלטה 10 שניות לפני התאונה ותסיים אותה 30 שניות אחרי התאונה, קטנה ככל שתהיה.

רק 445$ בחנויות החל משבוע הבא.

[דרך Gizmodo]

Thursday, July 17, 2008

רובוט קניונים יפני

ביפן, ארץ הטכנולוגיות שפותרות בעיות שלא ידענו שיש לנו, המציאו רובוט שעורך את הקניות בקניון עבורנו בלי שנצטרך לצאת מהבית.

הממציא, טמסוק (Tmsuk), חושב שחווית החקניה ה"תלת מימדית" תוכל לכבוש את עולם האופנה. אני חושב שניתן לשים כמה רובוטים כאלה, או כמה מאות, בכניסה לקניון או סתם מפוזרים מסביב ולהתחבר אליהם עם הנייד (כמו בדוגמא בתמונה) או מהאינטרנט ולהסתובב בקניון, לבחור בגד או כל מוצר לאחר לצורך העניין, ולרכוש אותו - התשלום יכול לתבצע באשראי בטלפון או דרך החיבור הסלולרי שכבר קיים עם הרובוט הקני(ו)ני.

התמונות למעלה צולמו על-ידי נכדה של אשה מבוגרת וחולה שלא יכלה להגיע לקניות בעצמה ושלחה את הנכדה שהצטרפה לרובוט עליו שלטה האשה מהבית דרך הרשת הסלולרית היפנית דוקומו. הנכדה נשלחה לקנות כובע וצילמה את המבחר על-ידי מצלמת הנייד מהדור השלישי.

בקרוב לא נראה את זה בארץ ;-)

Wednesday, July 16, 2008

קודאק מוציאה מצלמת כיס לסרטים בהפרדה גבוהה 720p

מצלמת הוידאו החדשה של קודאק, ה-Zi6 HD היא מצלמת HD (לא Full HD), מה שנקרא 720p. היא מסוגלת לצלם ב-30 וגם ב-60 פריימים בשניה בהפרדה הגבוהה ביותר. כמובן ניתן גם לרדת ברזולוציית הצילום ל-VGA שזה 640x480 גרצגים.

יש לה מסך בגודל 2.4 אינץ' וחיבור USB נשלף מתוך הגוף לחיבור מהיר למחשב. היא גם מצוידת בתוכנה לקישור מהיר לאתרי סרטים כגון YouTube.

המצלמה מגיעה עם זכרון פנימי בגודל 128 מ"ב בלבד אך מצוידת בכניסה ל-SDHC בגודל עד 32 ג"ב. מופעלת על-ידי 2 בטריות AA.

בקרוב בחנויות במחיר צפוי של 179.95$.

[דרך Kodak]

Sunday, July 13, 2008

חלון סולרי

מקורות החשמל שלנו מדלדלים והאנרגיה עולה יותר ויותר. אני מתחיל לחסוך. מה גם שלאחרונה שמעתי שניתן לייצר חשמל ולהחזיר אותו לחברת החשמל. הפטנט הבא הוא משהו שאתקין לי בבית ברגע שאדע שניתן להשיג את זה בארץ.

החלונות האלה מיוחדים בכך שהם מעבירים את רוב האור כרגיל, כמו כל חלון אחר, אבל מסיטים ושוברים את האור כך שיוכל להאיר את המסגרת של החלון כמו בעקרון של סיבים אופטיים. האור נשבר בתוך החלון ובורח החוצה רק בקצוות או בדפנות במקרה של חלון. יש ריכוז גבוה למדי של אור והקולטים משתמשים באורכי גל שונים כדי להגביר את התפוקה.

החוקרים מ-MIT משתמשים בחומר צבע לציפוי החלון (organic dye solar-concentrator coatings) כך שהאור הנאגר ממשטח החלון כולו נלכד בפנים ומרוכז לדפנות המסגרת שם הוא נקלט. הקולטנים גם הם יותר זולים מכיוון ששטחם הוא רק עובי החלון לכל הרוחב ולא שטח החלון כולו.

[דרך Gizmodo]

Saturday, July 12, 2008

מכונה כמעט ביתית לחריטה ולחיתוך לייזר

Zing היא המחרטה מבית Epilog Laser והיא מוצר ביתי או משרדי בגודל של סורק גדול. המחרטה היא אחת הראשונות שמצליחות להגיע למחירים נמוכים ועדיין לבצע את העבודה. היא מתומחרת בכ-8000$ ומגיעה להספק של 35 וט לחיתוך. מסוגל לחרוט בעץ, פלסטיק, עור, שעם, זכוכית, מתכות מעובדות ועוד.

כאשר מחברים את ה-Zing למחשב היא מתווספת לרשימת המדפסות כעוד מדפסת סטנדרטית. ניתן לשלוח תמונות לחריטה עד לגודל של בערך 30X40 ס"מ (12x16 אינץ'). את התמונה צריך לעבד ולשלוח דרך תוכנת ה-Corel Draw לפני שמתחילים בפעולת החיתוך או החריטה.

[דרך Gizmodo]

Wednesday, July 9, 2008

סוף סוף צלחת מעופפת משלנו

החייזרים יכולים להתחיל להיות חברים שלנו ולא רק חוקרים או מתצפתים.

אבטיפוס של צלחת מעופפת בגודל כ-16 ס"מ (6 אינץ') אם אפשרות הגדלה ביחס, בקרוב יתחיל ניסויי טיסה. הפטנט שיצא מאוניברסיטת פלורידה משתמש בשיטה שנקראת WEAV שזה Wingless Electromagnetic Air Vehicle. מונעת על ידי מה שנקרא מגנטו-הידרודינאמיקה (Magnetohydrodynamics) - זהו הכח שנוצר כאשר מעבירים זרם או שדות מגנטיים דרך נוזל. הצלחת מכוסה באלקטרודות אשר מייננות את האויר המקיף אותה, והופכות אותו לפלזמה. בשלב זה מועבר זרם דרך הפלזמה מה שיוצר אפקט מגנטו-הידרודינאמי, וזהו - יש כח עילוי.

נשמע די פשוט... מעניין איך לא חשבו על זה קודם.

[דרך WEAV]

Tuesday, July 8, 2008

מזל"ט שיודע להטעין את עצמו מרשת החשמל

המזל"ט החשמלי, ה-DevilRay, אשר מפותח ב-Defense Research Associates בארה"ב מיוחד בכמה רמות. ראשית זהו המזל"ט הראשון שהוא כנף מעופפת ללא בעיות יציבות - אין לו הגאי כיוון או זנב. במקום זה הוא משתמש במה שיוצריו מכנים "כנפונים סליליים מקופלים לצד הפנימי" (המקור הוא inverse capped helix winglets). מבנה זה מאפשר יציבות גבוהה גם בתמרונים במהירות נמוכה. המזל"ט זקוק ליכולת הזאת כדי לבצע את הדבר המיוחד הבא - להטעין את המצבר שלו בטיסה קרובה לחוטי חשמל. הטעינה מתרחשת ע"י השראות חשמלית ולכן המזל"ט יכול לטוס מעל שטח האויב הרבה מאוד זמן, כמובן, אם יש חוטי חשמל איפה שהוא טס.

בכדי למצוא את חוטי החשמל כלי הטייס משתמש ב-GPS ובמגנומטר. הוא מאתר את מקור הכוח וככל הנראה נתלה על חוט החשמל אותו מצא. כאשר נטען מספיק הוא ממשיך בטיסה לנקודת איסוף המודיעין הבאה כמו חדש.

הניסויים על חוטי חשמל אמיתיים יחלו מתישהו בחודש הקרוב.

טיסה נעימה.


Monday, July 7, 2008

דיסק Blu-Ray בנפח 400 ג"ב מפיוניר

רק לפני חודש פורסם DVD בעל נפח של 42 ג"ב ועכשיו המעבדות של פיוניר מדווחות על דיסק Blu-Ray חדש בעל נפח של 400 ג"ב. לדיסק יד 16 שכבות והקורא האופטי של סמסונג מסוגל לקרוא את כל שבירות האור הנוצרות מ-16 השכבות.

כרגע לא ניתן נגן המדיה רק קורא מן הדיסק ולא מקליט אך הוא קורא גם דיסקים של Blu-Ray רגיל. בעתיד הלא רחוק נוכל גם להקליט על הדיסק 400 ג"ב שזו כמות מידע מטורפת.


Sunday, July 6, 2008

רובה קרנים לשליטה מרחוק בקהל על-ידי קול פנימי

אני מבין שהכותרת מבלבלת ואולי אף מלחיצה או מפחידה קצת. כנראה שבצדק...

ה-MEDUSA של חברת Sierra Nevada Corporation הוא רובה קרניים אשר מסוגל ליצור קרן של גל מיקרו (Microwave) אשר יוצרת את מה שנקרא אפקט הקול המיקרוגל (Microwave) אשר מתייחס ליכולת להשתיל קולות ואף מסרים לתוך ראשו של אדם ממרחק.

MEDUSA הוא קיצור ל-Mob Excess Deterrent Using Silent Audio. המערכת משתמש בפולסים של גלי מיקרו קצרים אשר יוצרים גל-הדף בתוך הגולגולת ונקלט על-ידי האוזניים ולמעשה גורם לך לחשוב שאתה שומע קולות מבחוץ... הפיתוח הוא עם מגמה צבאית אך נרמז כי ישנם גם שימושים אחרים למערכת.

הממציאים טוענים כי לא ניתן לחסום את האפקט, בטח לא על-ידי שימוש באטמי אוזניים כי הקול מגיע לאוזן מבפנים דרך הגולגולת. מהסיבה הזאת גם נבדקת כרגע ההשפעה הבריאותית של האפקט בעוצמות שונות, לפני שמתחילים לבשל לנו את המוח מרחוק.

שימושים נוספים יכולים להיות פרסומות ברמה התת-מודעת, השתלת מסרים מכל מיני סוגים והשפעה על התנהגות ללא ידיעה כי יש השפעה חיצונית על ההתנהגות.

אני מקווה שחברי המפגינים לא יאלצו להיות שפני הניסוי של המכשיר הזה ואם כן שלא ינסו לחסל אותי אחרי החשיפה למסרים התת-מודעים שהם יקלטו.

מים לשתיה שנשאבים מהאויר

המכונה החדשה של קלימטק (Klimatec) - ה-Base 1 AirWater Machine, היא קולר הממלא את עצמו מים שהוא ממצה מן האויר, מטהר אותם ומגיש אותם מקוררים. המכונה מסוגלת לייצר 20 ליטר מים בכל 24 שעות היא יכולה להיות מופעלת על ידי אנרגיה סולרית וגם ניתן להוסיף מתקן קירור חזק במיוחד.

האטמוספירה מכילה הרבה לחות אשר ניתן לנצל ב"חינם". על-ידי טכניקות קירור ה-AirWater מעבה את הלחות מן האויר. אויר המונע על-ידי מאוררים נשאב למערכת דרך מסנן אלקטרו-סטטי. סלילים מקוררים הממוקמים לאורך המסלול אותו עובר האויר מספקים פער טמפרטורות בין האויר והסליל מה שיוצר התעבות אשר מתועלת למיכל המים. למיכל המים יש בקרה על גובה פני המים אשר שולטת על התהליך של ייצור המים. המים עוברים דרך מסנן פחם פעיל אשר מסנן מוצקים, מחמצן ומסיר ריחות. לפני ההגעה ליעד, המים עוברים גם דרך תא אור UV לחיסול בקטריות. מים מטוהרים, חמים או קרים, מסופקים דרך הברזים.

Friday, July 4, 2008

אינטל במהירות האור

אינטל בדיוק שיחררה חדשה על מעבד הסיליקון (צורן) הפוטוני החדש שלה והמהיר ביותר עד כה. לדעתי הוא גם היפה ביותר מבין המעבדים הקיימים היום.

המעבד החדש יכול לקודד 200 גיגה ביט של מידע בשניה על קרן או לעומת המעבד המהיר (והעלוב) ביותר של היום שמסוגל לעבד רק 100 גיגה ביט ולא עשוי מצורן. המעבד הזה הוא רק הצצה למעבד שצפוי להגיע לפס ייצור תוך 3-5 שנים שיוכל לקודד טרה-ביט מידע בשניה ויהיה בגודל של ציפורן.

איך זה פועל? המעבד של אינטל לוכד קרן אור ומפרק אותה ל-8 ערוצים, כשכל ערוץ עובר דרך מודולטור (אפנן) אשר מקודד מידע על גבי אור. הקרניים עם המידע משולבות בחזרה לקרן יחידה ו...וואלה. כל זה קורה בקצב של 25 גב"ש לכל אפנן. אלו הם אבני היסוד למחשבי העתיד בהם נחושת תוחלף בקרני אור. לפני שזה יקרה אינטל מעוניינת לדחוס 25 אפננים כאלה על מעבד יחיד כאשר כל אחד מהם יעבוד בקצב של 40 גב"ש, אולי בשילוב של לייזר היברידי על-גבי המעבד שיכוון את קרני האור לאפננים במקום סיבים אופטיים.

קדימה אינטל, אני ממתין לתוצאות.

[דרך גיזמודו דרך MIT Tech Review]

אני חוזר לעניינים

שלום לכולם,

אני מתנצל על ההעלמות הפתאומית שלי מהבלוג. היה לי עומס גדול בעבודה ואחר-כך בבית.

כדי לעדכן את קוראי הבלוג הנאמנים אז זה התחיל בעומס בהכנות לדרופה (Drupa) שזו התערוכה הגדולה ביותר בעולם הדפוס, אליו החברה שלי משתייכת. יש אומרים שזו התערוכה הגדולה בעולם, נקודה. היא מתרחשת פעם ב-4 שנים בדיסלדורף בגרמניה שם שהיתי כ-15 יום. כל בוקר התחיל בשיר הדרופה ונסתיים בשיר הדרופה. כל היום העברתי הדגמות על התוכנה שעליה אני עובד - האומניום (Omnium), שהיא מערכת ERP ובעצם פלטפורמה הנותנת מענה תוכנתי לכל צרכי בית הדפוס מכל סוג שלא יהיה. עשיתי כמה עשרות בדגמות במשך השבועיים של דרופה וזה לא היה קל אך היה מספק מאוד כי האנשים שהגיעו לראות את אומניום, הלקוחות הפוטנציאלים, נהנו ובעיקר התפעלו עד ללשד עצמותיהם ונפלו מהרגליים כאשר ראו מה המערכת שלנו מסוגלת לעשות לעסק שלהם.

החלק הקשה ביותר היה הגעגועים לעומר, בני בן ה-5 חודשים, וכמובן לאשתי. השתדלתי להפגש עימם כמה שיותר בסקייפ עם מצלמת הרשת כדי להרגיש שאני לא מחמיץ.

זהו עם התירוצים. חזרה לעבודה. הבלוגדג'ט העברי חוזר לעניינים, ויש הרבה עניינים אז אני מתחיל...

סופשבוע נעים וקריאה מהנה.

רני