Saturday, September 27, 2008

לבעלי פיאות הלחיים

כהמשך לכתבה על המכשיר לגילוח מדויק של זקן צרפתי הנה מגיע אלינו המכשיר המשלים. קליבר עם ידית וסכיני גילוח לגילוח מדויק של פיאות הלחיים - למי שמשקיע. זה יכול גם לשמש כמעצב שפם על המילימטר.

אני חושב שהתמונה מסבירה הכל. זהו ה-Slim Trim של המעצב James McAdam. לדעתי אפשר לעשות עימו גם כמה שימושים אומנותיים, ולא רק על הפנים (למרות שהתוצאות יכולות להיות על הפנים).

[דרך Gizmodo וגם דרך James McAdam]

Wednesday, September 24, 2008

צורב Blue-Ray חדש מבית סוני

סוני מקדימה את כולם עם ה-BWU-300S, צורב ה-Blue-Ray הפנימי החדש שלה, בחיבור SATA BD - במקום צורב ה-DVD הישן במחשב...

הצורב החדש מסוגל לצרוב 25 ג"ב ב-15 דקות או 50 ג"ב ב-30 דקות (כן, הכוונה ל-50 גיגה בייט). הוא צורב במהירות X8, לפי סוני, גם על מדיות BD-R במהירות X6 שזו המדיה המהירה ביותר כיום בשוק בפורמט זה. כמובן שהוא יודע לצרוב גם DVD רגיל במהירות X16.

צפוי לצאת לשווקים בחודש הבא בעבור 400$ ובצירוף עותק בהפרדה גבוהה של גברים בשחור (Men In Black) שהוא מהסרטים האהובים עלי.

[דרך Gizmodo]

Sunday, September 21, 2008

עגלת תינוק מתקפלת מעצמה

לקוראים הנאמנים שלי שלום. אני מתנצל על הכמות הדלה של המאמרים החודש. אני מקווה שפה מתחילה נקודת החזרה שלי לכתיבה ה"צפופה" יותר.

בתור אבא צעיר (עומר, בתמוניה למעלה כבר כמעט בן 8 חודשים) אני כל הזמן שובר את הראש איך העגלה היקרה שקנינו כל-כך לא נוחה לקיפול. עדיין לא הצלחתי למצוא את השיטה לקפל או לפתוח את העגלה עם עומר על הידיים. אני חייב להניח אותו איפשהו כדי לבצע את המשימה.



הפתרון של חברת 4Moms הוא עגלה (טיולון) רובוטית שנפתחת ומתקפלת מעצמה. אני רק יכול לדמיין כמה תביעות משפטיות הם מזמינים לעצמם עם המוצר המגניב והמסוכן הזה אכן יצא. לחיצה אחת לא מתוזמנת נכון והתינוק הקטן ימעך למעמקי העגלה. די מחריד. טוב ברור שיש להם חיישן תינוק בתוך העגלה כדי למנוע סיטואציות כגון אלה.

לטובת העגלה והתכנון (לא הצד הארגונומי) אני חייב לציין שהעגלה מצויידת במצבר נטען אשר מתמלא בעת הטיול עם העגלה ולכן לא צריך לדאוג לטעינה כל הזמן. בנוסף, העגלה עשויה מפלסטיק מתמחזר ברובו (90%). המחיר עומד כרגע על 650$ והמפרט הראשוני כולל מחזיק לכוס, תיק צמוד ופנסים קדמיים. העגלה מתוכננת לצאת לשוק בפברואר 2009... אגב העגלה היקרה שלי לא כוללת כלום חוץ מעגלה.

[דרך Gizmodo ו-CrunchGear]

Friday, September 12, 2008

משחק ראשון שמשתמש במסך "רב-מגע" של ה-iPhone


אני לא נוהג לכתוב כאן על משחקים והאמת היא שגם ה-iPhone לא הוזכר פעמים רבות אבל החדשנות של המשחק הזה היא באופן השליטה. לרוכב גלגש (סקייטבורד) ותיק כמוני המשחק הזה נראה כמו האפשרות היחידה שעוד נשארה לי לרכב. הביצועים נראים טוב בוידאו המצורף.



המשחק Touch Grind בא מבית Illusion Labs ומביא עימו שימוש ראשון ביכולות ה"רב-מגע" של ה-iPhone מה שנותן לשחקן תחושה שהאצבעות שלו מדמות את רגלי הרוכב במשחק. ניתן לבצע תרגילים מדהימים וגם ליצור רמות חדשות למשחק והעביר אותם לחברים לנסות. המשחקמתוכנן לצאת באוקטובר והמחיר שלו עדיין לא פורסם.

[דרך OhGizmo!]

Tuesday, September 2, 2008

כתבה ראשונה דרך Google Chrome הדפדפן החדש של גוגל

אז הנה הוא כבר פה. היום בבוקר קראתי שגוגל הולכת להוציא דפדפן חדש מחר. במשך היום הצלחתי לקרוא את הקומיקס שאיתו פרסמה גוגל והסבירה (חתיכת שיווק) מה שונה ב-Chrome ולמה כדאי להשתמש בו. והנה אני יושב לי עכשיו, בערב, וכותב פוסט בבלוג שלי על גבי או אולי בעזרת הדפדפן החדש. החיים יפים.
הנה הוכחה...

היתרונות של הדפדפן שנמנו על-ידי גוגל בקומיקס ובמסיבת העיתונאים הן:
מבנה הטאבים השתנה וכל טאב יותר תהליך (Process) נפרד במעבד ולכן כאשר טאב נתקע (וזה קורה לכולם) הוא לא משפיע על טאבים אחרים. תוצרים אחרים הם אבטחה יותר גדולה מכיוון שטאבים לא מעבירים מידע ביניהם. Chome בודק כל אתר שהוא מעלה מול רשימת אתרי Phishing שמתעדכנת כל הזמן ומקטין בכך את הסיכוי ליפול בפח.

המוטיבציה היתה לבנות את הדפדפן סביב הטאב ולא את הטאב כתכונה של הדפדפן. כמו-כן, מה שעמד לנגד עיניהם של המפתחים בגוגל הוא שכיום חלק ניכר מהאתרים שאנו גולשים בהם הם למעשה תוכניות או סקריפטים ולא סתם תוכן אינטרנט פשוט. לכן, הם פיתחו מנוע וירטואלי (V8) או Virtual Machine שיודע לעבד את הסקריפטים האלה, המיני-תוכנות, בצורה מקבילית וללא צורך בצואר הבקבוק שהיה עד היום נחלתם של מפענחי הג'אוה והג'אוה-סקריפט.

בקיצור, קיצור זמני המתנה, הפחתה של משאבי המערכת בעת ריצה, שגיאה בטאב אחד לא משפיעה על האחרים ועוד הרבה אבטחה. נשמע לי טוב. אה שכחתי להזכיר שבדפדפן הוא בקוד פתוח ולכן כל דפדפן אחר יכול לעשות שימוש באיזה חלק של הקוד בו יחפוץ. חופשי לשימוש ההמונים כמסורת גוגל עד היום.