Friday, November 28, 2008

מי צריך סכין ומזלג כשיש את הטרונג (Trongs)

נא להכיר - כלי האוכל החדש שלי. חיכיתי שנים למשהו חדשני להקל על השימוש בסכין ומזלג. שלא לדבר על המקלות הסינים (והיה מי שאמר שמיליארד סינים לא טועים...). קבלו במחיאות כפיים את הטרונג (www.trongs.com)




הטרונג מאפשר אכילה נקייה של עוף או צלעות או כל דבר אחר שמתחשק לאכול בידיים ללא הצורך ללכלך (ואולי גם החסרון של איבוד הצורך ללקק) את האצבעות. הטרונג פועל כמו מכשיר אחיזה אך הוא גם מצוייד בשיניים ל"נגיסה" ופירוק האוכל כגון הפרדת צלע בודדת מתוך ה"מערך".

יותר לא צריך להתבאס מזה שהכוס נהיית דביקה וחלקלקה כששותים אחרי חפירה בעוף :-)

[דרך DVICE]

Thursday, November 27, 2008

פנס בטעינה מהירה ל-130 שנה

ה-5.11 Light For Life הוא פנס שלטענת היצרנים שלו מסוגל לספק תאורה למשך 90 דקות לאחר טעינה קצרצרה של 90 שניות. היכולת הזאת מתבססת על סופר-קבלים שהופכים את הפנס הזה לייחודי. הוא עשוי מחומר פולימרי עמיד ועושה שימוש ב-3 נורות לד (LED) להארה. אורך החיים שלו נובע מיכולתו של הפנס לעבור 50,000 הטענות מחדש, אשר מחושבות כ-130 שנות שימוש בחישוב של שימוש יומיומי. 

מחירו: 170$.

Saturday, November 22, 2008

מגננה זריזה ביותר לרכב

אני חייב להודות שנשק זה לא תחום שאני אוהב להתעסק בו. אני אוהב להשאר מעודכן אבל זה בדרך כלל רק מגביר את גורם הדחק (stress למי שלא מעודכן) בחיים שלי. במקרה של הנשק בוידאו למטה, אני חורג ממנהגי, ולו בגלל התירוץ שאני נותן לעצמי שזה נשק למגננה. אבל נשק המגננה המדהים ביותר שראיתי מזה הרבה זמן, אם בכלל.



מהירות התגובה, ההתכווננות המדויקת והתמרון הזריז, ואז, החיסול - פשוט מדהים.

מערכת ה-Quick Kill תותקן בסופו של על רכב ותגן עליו מטילי נ"ט או ממשגרי רימונים כמו בדוגמא הנ"ל.

[דרך Gizmodo]

Thursday, November 13, 2008

סוני משיגה את עצמה עם חיישן חדש למצלמות סלולריות

לפני כשבוע הציגה סוני את רשימת התחזיות לטכנולוגיות סלולריות לשנת 2012 - מעבדים מהירים יותר, מסכים בהפרדה גבוהה מאוד, קישוריות סופר מהירה ובייחוד מצלמות של 12-20 מגה-פיקסל. למה בייחוד מצלמות? כי היום סוני פרסמה כי היא ייצרה חיישן cmos בעל 12.25 מ"פ הנקרא Exmor במיוחד למצלמות של טלפונים ניידים.החיישן מגיע בכמה גדלים (5.15, 8.11 ו-12.25 מ"פ)

לא ברור האם יש לסוני בעיה של תקשורת פנימית או הם פשוט לא יודעים כמה מהר הם יודעים לפתח חומרה חדשה. בכל מקרה צפו לטלפונים החדשים של סוני עם החיישנים הללו לפני, כנראה הרבה לפני, 2012.

ניתן לראות את איכות התמונה אשר צולמה בעזרת העדשה החדשה:

[דרך AkihabaraNews]

Tuesday, November 11, 2008

תא דלק גמיש מסביב לפינה

חברת MyFC הודיעה כי פיתחה תא דלק מבוסס מימן שהוא גמיש וניתן לכיפוף. ה-myFC FuelCellSticker הוא גמיש ברמה כזאת שניתן לקפל אותו ולשים אותו בפינות של החפיצים. הטכנולוגיה תאפשר גם לייצר מכשירים בצורות לא קונבנצינאליות כמו אלה שמיוצרים ומעוצבים כיום.


כרגע תא הדלק מייצר 0.5 וולט ו-0.9 ואט אך ניתן לחווט כמה מהם בטור ובמקביל כדי לקבל את המתח הרצוי. המידות התא הן 2.75 מ"מ עובי והוא שוקל כ-5.67 גרם בלבד.



ישנו גם דגם בצורה יותר מקובלת של סוללות אזר החברה כבר מציעה למכירה.

[דרך Gizmodo]

Tuesday, November 4, 2008

בטריה אורגנית מכלורופיל שנטענת בכל נוזל

פרופסור טאיוואני בשם ליאו (Chungpin Hovering Liao) טוען שיצר את הסוללה האורגנית הראשונה שמבוססת על כלורופיל (החומר הירוק של הצמחים - פוטוסינתזה למי שזוכר משיעורי טבע).



לפי טענתו של הממציא הסוללה נטענת תוך 10 שניות ונטענת בכל נוזל (כולל שתן). יכולת הקיבול שלה כפולה מסוללת תאי הדלק היפנית שמקור כוחה הוא מים אך מצד שני העוצמה שלה היא כמחצית מסוללה סטנדרטית. לא ברור כרגע באיזה אופן הסוללה מפיקה את כוחה ונטענת.

מחיר הייצור שלה אמור להיות מאוד זול 3-6 סנט ליחידה וכמובן שניתן להשליך אותה לכל פח זבל אורגני בתום חייה, שאגב לא ברור מה אורכם וכמה הטענות הם כוללים.

[דרך Gizmodo]