Tuesday, September 2, 2008

כתבה ראשונה דרך Google Chrome הדפדפן החדש של גוגל

אז הנה הוא כבר פה. היום בבוקר קראתי שגוגל הולכת להוציא דפדפן חדש מחר. במשך היום הצלחתי לקרוא את הקומיקס שאיתו פרסמה גוגל והסבירה (חתיכת שיווק) מה שונה ב-Chrome ולמה כדאי להשתמש בו. והנה אני יושב לי עכשיו, בערב, וכותב פוסט בבלוג שלי על גבי או אולי בעזרת הדפדפן החדש. החיים יפים.
הנה הוכחה...

היתרונות של הדפדפן שנמנו על-ידי גוגל בקומיקס ובמסיבת העיתונאים הן:
מבנה הטאבים השתנה וכל טאב יותר תהליך (Process) נפרד במעבד ולכן כאשר טאב נתקע (וזה קורה לכולם) הוא לא משפיע על טאבים אחרים. תוצרים אחרים הם אבטחה יותר גדולה מכיוון שטאבים לא מעבירים מידע ביניהם. Chome בודק כל אתר שהוא מעלה מול רשימת אתרי Phishing שמתעדכנת כל הזמן ומקטין בכך את הסיכוי ליפול בפח.

המוטיבציה היתה לבנות את הדפדפן סביב הטאב ולא את הטאב כתכונה של הדפדפן. כמו-כן, מה שעמד לנגד עיניהם של המפתחים בגוגל הוא שכיום חלק ניכר מהאתרים שאנו גולשים בהם הם למעשה תוכניות או סקריפטים ולא סתם תוכן אינטרנט פשוט. לכן, הם פיתחו מנוע וירטואלי (V8) או Virtual Machine שיודע לעבד את הסקריפטים האלה, המיני-תוכנות, בצורה מקבילית וללא צורך בצואר הבקבוק שהיה עד היום נחלתם של מפענחי הג'אוה והג'אוה-סקריפט.

בקיצור, קיצור זמני המתנה, הפחתה של משאבי המערכת בעת ריצה, שגיאה בטאב אחד לא משפיעה על האחרים ועוד הרבה אבטחה. נשמע לי טוב. אה שכחתי להזכיר שבדפדפן הוא בקוד פתוח ולכן כל דפדפן אחר יכול לעשות שימוש באיזה חלק של הקוד בו יחפוץ. חופשי לשימוש ההמונים כמסורת גוגל עד היום.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.